Suck!

Jag vet inte hur många gånger jag säger åt mig själv att inte köpa med godis att ha på tåget!? Varför lyssnar jag aldrig på mig själv? Jag har på något sätt fått för mig att godiset som män äter när man är på resande fot inte räknas. Ja, men som när man var liten och skulle åka på semester någonstans, då fick man alltid ha med lite godis att smaska på under resan och det spelade inte ens någon roll om det var lördag eller inte. Det var liksom obligatoriskt och detta har jag levt med hela mitt liv.Tycker fortfarande att det är okej. Men nu när det är så att jag pendlar ett par gånger i veckan för att komma till skolan blir det en annan sak. Det är ju mycket oftare än när man var liten och reste! Jag kan (läs: ska) ju inte trycka i mig massa godis flera gånger i veckan! Inte nyttigt för mig eller plånboken, det är just de här småköpen som gör att pengarna försvinner så fort. Men likt förbannat sitter jag här med en chokladbit... Damn you pressbyrån!! Bra Frida! Bra! Suck.

Ps. Den här chokladbiten är asgod!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0